v Despre spital - Clinica Tinos

PLANUL DE MANAGEMENT AL  SPITALULUI  TINOS CLINIC

2015

  1. MISIUNE

Misiunea asunata de Spitalul TINOS CLINIC este de a asigura serviciile medicale de specialitat3e necesare populatiei municipiului Bucuresti si al intregii tari la inalti parametric calitativi.

  1. VIZIUNE

SPITALUL TINOS CLINIC  isi doreste sa devina principalul furnizor de servicii medicale de ORL pediatrie din Bucuresti si din tara.

In acelasi timp spitalul isi propune sa mentina calitatea serviciilor sale medicale la nivelul asteptarilor populatiei antingand in acelasi timp standardele europene in domeniu.

  1. VALORI

      In atingerea tintei propuse porneste de la urmatorul set de valori:

  •  Respectarea dreptului populatiei de a beneficia de servicii medicale;
  • Garantarea calitatii si a sigurantei actului medical;
  • Accesul usor la serviciile medicale oferite;
  • Competent profesionala a personalului si incurajarea dezvoltarii acestora;
  • Transparenta decizionala;
  • Accesul populatiei la informatia cu character medical

 

  1. ANALIZA SITUATIEI ACTUALE

Vom analiza situatia actuala  a SPITATULUI in functie de urmatoarele considerente:

  • Analiza SWOT
  • Pozitia SPITALULUI pe piata serviciilor medicale
  • Analiza competivitatii
  • Acoperirea cu resursele umane necesare
  • Analiza infrastructurii
  • Situatia financiara
  • Imaginea
  • Structura

Analiza SWOT

Puncte tari

  • Amplasamentul spitalului in zona populata .
  • Amplasamentul spitatului in zona cu accesabilitate ( metrou, troleibuz, autobuz ).
  • Calitatea ridicata a actului medical dovedita prin certificarea sistemului de management al calitatii ISO  9001:2008
  • Profesionalismul echipei medicale
  • Dotarea cu aparatura moderna si performanta
  • Conditii hoteliere la nivel ridicat
  • Managementul performant
  • Structura monodisciplinara a spitalului -  specialitate de nisa  - ORL PEDIATRIE
  • Spitalul este singurul spital de ORL pediatrie din Bucuresti

       

     Puncte slabe

  • Numar redus de personal
  • Legislatie necorelata cu realitatile sistemului de sanatate
  • Nivelul scazut de finantare fata de serviciile medicale oferite

Oportunitati

  • Aparitia in viitorul apropiat a asigurarilor private complementare de sanatate
  • Problemele existente in sistemul public de sanatate
  • Reputatia foarte buna a echipei medicale si Spitalului.

       Amenintari

  • Instabilitatea legislative si financiara
  • Imposibilitatea structurarii unui plan de afaceri pe termen mediu si lung datorita lipsei de predictibilitate a mediului de afaceri
  • Finantarea scazuta a CNAS, neconforma cu calitatea serviciilor medicale prestate

Pozitia pe piata serviciilor medicale

SPITALUL TINOS CLINIC este un important furnizor de servicii medicale . Cu toate  ca  SPITALUL  are o activitate de 5 ani, el se preocupa de cresterea gamei de srevicii oferite si de cresterea calitatii serviciilor prestarte ,in vederea alinierii la cele mai inalte standarde din domeniu.

Analiza competivitatii

SPITALUL TINOS CLINIC are un corp medical valoros format din medici prestigiosi si personal medical mediu experimentat.

Dotarea spitalului este la un nivel foarte bun avand in vedere ca aparatura medicala este noua si deci foarte competitive.

Dar cel mai important atu al Spitalului il reprezinta conditiile hoteliere de exceptie pe care le ofera pacientilor sai. Practic conditiile hoteriere sunt la nivelul a trei stele.

Acoperirea cu resursele unane necesare

Cu toate ca spitalul are un corp medical valoros de medici si asistenti medicali, exista probleme si in zona resurselor umane . Acese problem, care sunt de fapt ale sistemului, se datoreaza lipsei de medici. Conducerea are insa o strategie de a angaja personal tanar care sa se formeze si sa se perfectioneze in timp.

Exista o preocupare constanta  pentru instruirea continua a personalului medical de toate gradele, ceea ce ne da garantia mentinerii nivelului professional al cadrelor medicale la un nivel ridicat.

Analiza infrastructurii

Infrastructura SPITALULUI se compune din cladire si aparatura medicala.

Cladirea este in perfecta stare, asigurand un confort hotelier ridicat.

Aparatura din dotare este mai noua de 5 ani iar o parte chiar in perioada de garantie. Pe masura ce aparatele ies din garantie se incheie contracte de service cu firme avizate de Ministerul Sanatatii , asigurandu-se o mentenanta corespunzatoare.

De asemeni , exista un program de achizitii care isi propune completarea dotarii pentru a asigura  atat gama de servicii , cat si calitatea acestora.

In concluzie , infrastructura spitalului permite prestarea unei game largi de servicii medicale specific de cea mai buna calitate.

 Situatia financiara

Situatia financiara este buna , neexistand datorii catre furnizori sau bugetul statului mai vechi decat datele scadente ale facturilor.

Contractul incheiat cu CASM-B si veniturile proprii reprezinta un factor de echilibru financiar.

 

Imaginea SPITALULUI

Imaginea Spitalului este una pozitiva, deoarece prin calitatea prestatiilor si-a castigat un binemeritat prestigiu.

Nu au existat reclamatii ale pacientilor, iar numarul de pacienti este constant.

La imaginea buna contribuie: profesionalismul corpului medical, conditiile hoteliere foarte bune , dotarea cu aparatura moderna si sigura.

Personalul este bine pregatit si are o atitudine corecta fata de pacienti.

In spital pacientul primeste bon fiscal si/sau facture pentru orice serviciu medical efectuat.

Structura

SPITALUL TINOS CLINIC functioneaza in baza unei structure avizate de Ministerul Sanatatii :nr XI/A/49196/EN/12300/3.12.2013

Astfel, in structura exista sectii cu paturi si toate compartimentele functionale, medicale si nemedicale necesare functionarii in bune conditii a unitatii.

            Structura SPITALULUI este descrisa in continuare:

  • Compartiment specialitati chirurgicale         - 21 paturi

Din care ATI                                           - 3 paturi

  • Sala de operatii
  • Sterilizare
  • Unitate de transfuzii sanguine
  • Laborator analize medicale
  • Cabinet consultatii
  • Compartiment ecografie

 

  1. STRATEGIA DE DEZVOLTARE A SPITALULUI

     Strategia de dezvoltare a SPITALULUI TINOS CLINIC  se poate concretiza in :

  • Obiective pe termen scurt ( 1 an )
  • Obiective pe termen mediu ( 1 – 3 ani )
  • Obiective pe terme lung  ( mai mare de 3 ani )

Obiectivele vizeaza urmatoarele domenii:

  • Ingrijirile medicale
  • Conditiile hoteliere
  • Dotari

Pentru fiecare tip de obiective ne vom propune in Planul Managerial masuri vizand:

  • Resursele umane
  • Infrastructura
  • Acoperirea cu resurse